Weber har lagd et nettbasert univers der de bruker data intelligent mot sluttkunder og retail, med integrasjon mot Microsoft Dynamcis NAV. Under DynUG-konferansen kommer Brede Bjerke fra Dynamicweb for å fortelle om denne spennende kundehistorien.
– Weber er en veldig kjent merkevare. Gjennom Weber-klubben ønsker de å inspirere kundene og skape en merverdi som gjør kundene mer lojale. Det oppnår de blant annet gjennom spesielle tilbud, tilgang til en Webshop med kokebøker, kjøkken og tilbehør, forklarer Brede Bjerke, VP Sales & Marketing hos Dynamicweb.
De har utviklet plattformen, som blant annet henter data om brukere, lagerstatus og priser fra Microsoft Dynamics NAV og presenterer dette på en egen nettside. I dag har Weber-klubben over 55.000 medlemmer på verdensbasis.
Meld deg på DynUG-konferansen her
– Jeg vil først og fremst presentere business-caset, og fortelle hvordan Weber har tenkt når de bruker teknologien og eksisterende data som et verktøy for å skape et økosystem rundt kjerneproduktet. Det gir nye data som kan analyseres og brukes til å kartlegge kundenes adferd, som kan sorteres ned på for eksempel geografiske områder. Hvis du vet hva folk i Tønsberg søker etter av informasjon vet du også hva slags tilbud du kan komme med gjennom for eksempel Plantasjen.
Det handler om å utnytte eksisterende informasjon på Internett, og skape møteplasser for kundene.
– Først og fremst vil jeg fokusere på mulighetene for å samle data for å skape lojalitet, men jeg vil også vise litt av arkitekturen og svare på spørsmål hvis noen ønsker å gå mer i dybden, understreker Bjerke.