I år er det 35 år siden IBM lanserte sin første PC. Common-avtalen med Lenovo har sikret medlemmene gode priser på profesjonelle PC-er i snart to tiår. Avtalen er en del av foreningens mål om å dele IT-kompetanse mellom medlemmene.
– I fjor kunne vi i Common Norge feire 45 år som brukerforening av brukere for brukere. Gjennom disse årene har vi jobbet for å dele IT-kompetanse, inkludert kunnskap om det beste utstyret, forteller daglig leder Øistein Tidemand-Johannessen i Common Norge.
I dag jobber Common Norge for å være den mest attraktive møteplassen for medlemmene for faglig og strategisk utvikling og den mest foretrukne markedsplassen hvor medlemmene oppnår gunstige betingelser fra utvalgte partnere som skaper verdier og gode følelser.
– Rabattavtalen med Lenovo har vært en viktig del av medlemstilbudene våre i snart to tiår, og vi jobber hele tiden med å videreutvikle samarbeidet. Det inkluderer felles møteplasser der medlemmene kan komme sammen, dele erfaringer og ikke minst diskutere med produkteksperter fra leverandørene.
Torsdag 24. november møtes Common Norge, Lenovo og medlemmene til Hands On 3.0 i Oslo. Det er gratis å være med.
Da IBM lanserte sin Personal Computer for 35 år siden ante ingen hvor raskt utviklingen skulle gå. ThinkPad kom i 1992, og i 1998 fikk Common-medlemmene tilgang til unike rabatter gjennom en rabattavtale med IBM. Den ble videreført da Lenovo kjøpte IBMs PC-divisjon i 2005. Lenovo har videreført den unike kvaliteten og er fortsatt foretrukket på den internasjonale romstasjonen.
– Vi håper å treffe mange av medlemmene våre i Oslo den 24. november. De siste to årene har vi vært mellom 40 og 50 deltakere, og så langt har det vært stor interesse for årets arrangement. Det lover godt, sier Tidemand-Johannessen.